Då gäller garantin
Trasiga länkar, stavfel eller ej-fungerande kontaktformulär är inte roligt. Speciellt inte om din hemsida är helt ny. Skulle det mot förmodan vara sådana problem på din hemsida så åtgärdar Webhorisont dessa skyndsamt, om de upptäcks inom 3 månader.
Självklart kan Webhorisont åtgärda eventuella problem bortom 3 månader, men dessa ingår inte i det pris du betalade för hemsidan och prisuppskattas separat.
Förutom buggar och stavfel så gäller även nöjd-kund-garantin om du helt enkelt inte är nöjd med hemsidan. Läs vidare nedan!
Hur fungerar det då?
Det finns tre steg i Webhorisonts nöjd-kund-garanti som alltid måste följas:
1. Jag försöker åtgärda problemet
Oftast är eventuella problem med hemsidan möjliga att åtgärda. Det kan handla om att rätta till så att kontaktformulär skickar e-post som de ska eller rätta till några länkar som inte fungerar.
2. Delåterbetalning
Oftast är eventuella problem med hemsidan möjliga att åtgärda. Det kan handla om att rätta till så att kontaktformulär skickar e-post som de ska eller rätta till några länkar som inte fungerar.
3. Full återbetalning
Det här kan komma att ske om du varken är nöjd med Webhorisonts åtgärder och inte heller accepterar en delåterbetalning. Då kommer Webhorisont att återbetala hela beloppet för hemsidan, förutsatt att hemsidan raderas från ditt webbhotell, samt att eventuella kopior även raderas.
Hur Webhorisont förebygger att dessa problem uppstår
Garantin ovan är en trygghet för dig som kund och den bygger på ett förtroende oss emellan. Genom att lita på varandra och ha goda avsikter så behöver mina kunder sällan åberopa den här garantin. På sin höjd går det till steg 1, ytterst sällan till steg 2.
Innan jag lanserar en hemsida så går jag igenom följande punkter för att säkra att jag lämnar över en bra produkt:
- Kontroll av utseende och funktion på varje sida (på mobil, padda och stora skärmar)
- Kontroll av samtliga länkar på hemsidan
- Kontroll av samtliga kontaktformulär på hemsidan (att dom fungerar som dom ska)
- Kontroll av laddningshastigheten på hemsidan för en bra användarupplevelse
- Kontroll av utseende för varje sida när dom delas på sociala medier (rubrik, beskrivning, bild)
- Kontroll av utseende i Googles sökresultat (rubrik, beskrivning)
- Kontroll av säkerhet på hemsidan (SSL, brandvägg)
Alla nya hemsidor jag bygger har den här garantin och jag är inte längre bort än ett telefonsamtal om något mot förmodan skulle gå snett med din hemsida efter lansering.
Tack för att du läst så här långt! Om du är redo att ta ett steg mot din nya hemsida så är du välkommen att fylla i formuläret här, så återkommer jag till dig på telefon.